HOME

kontakt: 12 278 44 10         

kontakt: 507 125 351

email: biuro@teart.art.pl KONTAKT

 

 OFERTA

ROZRYWKA

BIESIADY

SPEKTAKLE

KABARETY

DLA DZIECI I DOROSŁYCH

PROPOZYCJE NA PLENERY

DZIEŃ DZIECKA

MIKOŁAJKI

ATRAKCJE PLENEROWE 

HOSTESSY

SPEKTAKLE PROFILAKTYCZNE 

WARSZTATY PROFILAKTYCZNE

WARSZTATY TEATRALNE

PROGRAMY DLA DZIECI

DLA RODZICÓW

DLA NAUCZYCIELI

AKTUALNOŚCI I RECENZJE

MUZYKA ROZRYWKOWA

GWIAZDY

FOLK -ETHNO

MUZYKA LATYNOSKA

COUNTRY

MUZYKA KLASYCZNA

JAZZ

ZESPOŁY COVEROWE

PIOSENKA POETYCKA

PIOSENKA ŻEGLARSKA

MUZYKA KLEZMERSKA

SPEKTAKLE TEATRALNE

 

FILM PROMOCYJNY

FILM EDUKACYJNY

FILM DLA INWESTORÓW

FILM DLA FIRM

FILM DLA GMIN

REALIZACJE FILMÓW

PRZEDE WSZYSTKIM CISZA

TEN STRASZNY ESTREICHER

 PROMOCJA

PKE DROGA DO NOWOCZESNOŚCI

POWIAT CHRZANOWSKI

O NAS

GALERIA

OPINIE

PODZIĘKOWANIE

LINKI

Współtwórcy

 

odwiedziło nas

 

 

 

Widowiska (opis) 

Wersja A 

I. Rodzaj imprezy 

Widowisko średniowieczne 

II. Miejsce imprezy i niezbędne wyposażenie 

bullet

· wydzielona część dziedzińca 

bullet

- scena lub podwyższenie, min. 4x6 m (im większe, tym lepsze) 

bullet

· nagłośnienie - stereo (na CD i kasety) ze wzmacniaczem i kolumnami odpowiednimi dla wybranego miejsca pokazu 

bullet

· 2 mikrofony (najlepiej) bezprzewodowe 

III. Czas trwania 1 godzina 

IV. Ramowy scenariusz 

bullet

· Pokaz tańców dawnych - ok. 20 minut (możliwy podział na 2 części) 

bullet

· Widowisko "Konkury" - ok. 30 min. 

Krótki opis: Konkury o rękę panny. Rycerze zmagają się w strzelaniu z łuku oraz w bezpośrednim starciu. Zaręczyny z piękną Izabelą, podstępny napad odrzuconego konkurenta, przybycie odsieczy, ostateczne pokonanie złego zalotnika. · Quiz historyczny dla publiczności - ok. 10 min 

V. Atrakcje dodatkowe 

horizontal rule

Wersja B 

I. Rodzaj imprezy 

Widowisko średniowieczne 

II. Miejsce imprezy i niezbędne wyposażenie 

bullet

· wydzielona część dziedzińca 

bullet

- scena lub podwyższenie, min. 4x6 m (im większe, tym lepsze) 

bullet

· nagłośnienie - stereo (na CD i kasety) ze wzmacniaczem i kolumnami odpowiednimi dla wybranego miejsca pokazu 

bullet

· 2 mikrofony (najlepiej) bezprzewodowe

III. Czas trwania 1,5 godziny 

IV. Ramowy scenariusz 

bullet

· Scenki historyczne 

bullet

· Przedstawienie - "Gdzie siła nie poradzi, tam rozumu trza użyć" 

Krótki opis: Zmagania turniejowe na dworze księcia Jaromira. Nowo przybyły Bolko zwycięża najdzielniejszego rycerza z książęcej drużyny i zdobywa serca obu jego córek. Cóż, gdy poślubić może tylko jedną.... Wobec niezdecydowania dzielnego młodziana, niewiasty postanawiają wziąć sprawy w swoje ręce. 

bullet

· Quiz dla publiczności 

bullet

· Pokaz tańców dawnych 

V. Atrakcje dodatkowe 

horizontal rule

Wersja C 

I. Rodzaj imprezy 

Widowisko średniowieczne 

I. Miejsce imprezy i niezbędne wyposażenie 

Jak w wersji A, plus miejsce na ustawienie stanowisk (kat, pamiątki) 

III. Czas trwania 1,5 godziny 

IV. Ramowy scenariusz 

bullet

· Scenki średniowieczne: pojmanie zbója, nałęczka, walka na kije. 

bullet

· Quiz historyczny · Pokaz tańców dawnych z różnych krajów. 

bullet

· Przedstawienie "Opowieść o królu Łokietkiem zwanym", ok. 35 - 45 min. 

Krótki opis: Adaptacja legend krakowskich z czasów panowania Władysława Łokietka (bunt mieszczan krakowskich, ucieczka Łokietka do Ojcowa, stłumienie buntu, kłopoty z uznaniem zwierzchnictwa przez papieża, wyprawa do Rzymu, triumfalny powrót). W ramach przedstawienia pokazy walk. · Konkursy dla publiczności (np. ścinanie knotów świec, konkurs silnego ramienia, itp.)

V. Atrakcje dodatkowe 

bullet· Możliwość fotografii z rycerzem lub damami dworu 
bullet· Rzut włócznią do dzika (dla chętnych, po przedstawieniu) 
bullet· Nagrody dla zwycięzców quizu i konkursów. 

· Możliwość ustawienia (po przedstawieniu) stanowiska kata (zakuwanie w dyby, ścinanie mieczem) lub wróżki, ew. straganu ze średniowiecznymi pamiątkami - latarenki, paski, średniowieczne gry planszowe, ozdoby miedziane, ręcznie haftowane sakiewki, ręcznie malowane szkło. Zakuwanie w dyby, ścinanie oraz wróżby wliczone w cenę imprezy. 

VI. Uwagi dodatkowe Zorganizowanie rzutu włócznią zależne jest od możliwości odgrodzenia terenu.

horizontal rule

Wersja A (moduł) 

I. Rodzaj imprezy 

Turniej rycerski 

II. Miejsce imprezy i niezbędne wyposażenie 

bullet· odgrodzona część dziedzińca lub podwórca (min. 20 x 15 m) 
bullet· nagłośnienie - stereo (na kasety i/lub CD) ze wzmacniaczem i kolumnami odpowiednimi dla wybranego miejsca pokazu 
bullet· 1 lub 2 mikrofony (najlepiej) bezprzewodowe 

· trybuny lub ławki dla publiczności 

III. Czas trwania

bullet- 45 - 60 minut (z konkurencjami dla publiczności i pokazem tańców dawnych do 1,5-2,5 godziny) 
bullet- widowisko może zostać podzielone na kilka części 

IV. Ramowy scenariusz 

Fanfary oznajmiają rozpoczęcie turnieju. Przybywają pan zamku i dzielni rycerze, na trybunach zasiadają piękne damy. Herold oznajmia początek turnieju, odczytuje miana i pochodzenie uczestników. (Wplecionych kilka scenek: rycerz prosi jedną z dam o wstążkę, dwóch wasali zwraca się do seniora z prośbą o rozstrzygnięcie ich sporu, itp.) Rycerze zmagają się na oczach widzów w konkurencjach turniejowych.

Przykładowe konkurencje:

bullet· Rzut włócznią do dzika. 
bullet· Strzelanie z łuku do tarczy 
bullet· Atak na Saracena 
bullet· Cięcie mieczem lub toporem · Rzut podkową 
bullet· Walka na moście lub walki piesze 
bullet· Układanie poematu sławiącego wdzięki wybranej damy

V. Atrakcje dodatkowe 

· możliwość wyłonienia spośród gości jednej lub kilku drużyn rycerskich, które zmierzyłyby się ze sobą lub z drużyną gospodarzy 

· nagrody - pamiątki dla uczestników konkurencji 

horizontal rule

Wersja B 

I. Rodzaj imprezy 

· Gra terenowa

II. Miejsce imprezy i niezbędne wyposażenie 

bullet· dziedziniec lub podwórzec + kilka wybranych pomieszczeń, ew. w sezonie letnim dziedziniec + otoczenie (sad, las, itp.)

III. Czas trwania 1,5 - 4 godzin

IV. Ramowy scenariusz 

bullet- "Na ratunek królowej" 

Wersja łatwiejsza:

Uczestnicy podzieleni są na kilka rywalizujących ze sobą rodów rycerskich, które spotykają się na uczcie z okazji przyjazdu na dwór króla Zygmunta Augusta wraz z małżonką, Barbarą Radziwiłłówną. Marszałek w imieniu króla wita przybyszów, zapowiadając ucztę, wszyscy czekają jednak na przybycie królowej. Do sali wpada przerażona dwórka, krzycząc, że królowa zasłabła. Królewski medyk, który ją badał i stwierdził, że podano jej wolno działającą truciznę, pobiegł po odtrutkę i przepadł bez wieści. Wywiązuje się rozmowa pomiędzy królem a właścicielem dworu, którego podejrzewa się o podanie trucizny na rozkaz królowej Bony. Król grozi, że w przypadku udowodnienia winy każe go natychmiast ściąć. Apeluje do zgromadzonych rodów rycerskich o pomoc w odnalezieniu medyka i odtrutki dla królowej.

Uczestnicy otrzymują dworzan - przewodników i doradców (wersja łatwiejsza) lub mapy terenu z naniesionymi punktami (wersja trudniejsza), wędrując po zamku, rozwiązując zagadki, rywalizując ze sobą w wykonywaniu kolejnych zadań. Na punktach zbierają informacje potrzebne do ustalenia, kim jest truciciel i co się stało z medykiem.

Wersja trudniejsza:

Role uczestników nie pokrywają się, a ich cele są sprzeczne. Jedna z grup otrzymuje rolę zauszników właściciela dworu, którzy będą starać się zatrzeć wszystkie ślady, które mogłyby wskazywać na jego winę. Druga i trzecia - dworzan Zygmunta Augusta, z których jedna wiernie słucha rozkazów swego pana, a druga wręcz przeciwnie. Inne - np. rycerzy-rabusiów, którzy wkradli się na zamek w celu zdobycia informacji o jego obronności, itp.

Ponieważ każda z grup otrzymuje jedynie cel i warunki jego osiągnięcia, a wybór wiodącej do tego drogi pozostaje w ich gestii, gra nadaje się jedynie dla grup posiadających już pewne doświadczenie w grach terenowych (w przypadku wersji wcześniejszej otrzymują na punktach lub od przewodników wskazówki, gdzie się udać, lub co zrobić, tu zdani są na swoją własną inwencję). 

V. Atrakcje dodatkowe 

bullet· Nagroda dla najlepszej drużyny - miód pitny, ozdobne pucharki lub sztylety. 
bullet· Ewentualnie po zakończeniu gry, w trakcie uczty, pokaz tańców dawnych. 

VI. Uwagi dodatkowe 

bullet· Ciekawy wstęp do biesiady średniowiecznej 
bullet· W zależności od zainteresowania klienta istnieje możliwość zorganizowania gry dłuższej (czas trwania nawet do 1,5 dnia). 
bullet· Możliwość przeprowadzenia imprezy w języku angielskim (+ 20% ceny).

 

horizontal rule

Wersja C 

I. Rodzaj imprezy 

· Gra terenowa

II. Miejsce imprezy i niezbędne wyposażenie 

bullet· zróżnicowany teren o powierzchni min 1 km x 1 km

III. Czas trwania 4 - 8 godzin 

IV. Ramowy scenariusz

bullet- "Przejęcie zamku templariuszy"

Wersja łatwiejsza:

Zarys sytuacji: Po oficjalnym ogłoszeniu rozwiązania zakonu templariuszy wielu przedstawicieli zarówno innych zakonów rycerskich jak i rodów możnowładczych wyrażało chęć przejęcia ich zamków i legendarnych wprost bogactw. W tym też celu wielu możnych odwiedzało króla Francji, Filipa Pięknego i próbowało wpłynąć na jego decyzję. W momencie rozpoczęcia gry król ogłasza wszem i wobec, że leżący niedaleko zamek przekazany zostanie tym, którzy najlepiej wypełnią stojące przed nimi zadania.

Uczestnicy tworzą kilka drużyn, reprezentujących zakony rycerskie i rody, otrzymują mapę terenu z zaznaczonymi punktami, gdzie przejść muszą wiele ciężkich prób - strzelanie z łuku, zjazd po linie, pokonanie błędnego rycerza w walce na miecze (bezpieczna broń), odgadnięcie zagadki czarownicy itp. Po zakończeniu gry podsumowuje się wyniki, a król ogłasza zwycięzców i przyznaje im prawa do zamku.

V. Atrakcje dodatkowe 

bullet· Nagroda dla najlepszej drużyny - miód pitny, ozdobne pucharki lub sztylety.

VI. Uwagi dodatkowe 

bullet· Istnieje także trudniejsza wersja tej samej gry dla bardziej doświadczonych drużyn. 
bullet· Możliwość przeprowadzenia imprezy w języku angielskim (+ 20% ceny).

 

ZESPOŁY MUZYCZNE

KABARETY

SPEKTAKLE

 

DLA DZIECI I DOROSŁYCH

 

MIKOŁAJKI

BIESIADY

WIDOWISKA ŚREDNIOWIECZNE

BRACTWO RYCERSKIE MIASTA ŻARKI

KRAKOWSKA CHORĄGIW RYCERSKA

ATRAKCJE PLENEROWE

HOSTESSY

PROPOZYCJE NA PLENERY 

I DLA DOMÓW KULTURY

 

 

 

TANART 

został stworzony z pasji i miłości do tańca, kultury dawnej oraz historii.

 

 

Aby w ciekawy i tani sposób uatrakcyjnić organizowane, przez Państwa wydarzenie, proponujemy wersję „mini” pokazu historycznego, w skład, którego wchodzą: - pokazy tańców z wybranej epoki (2 wejścia po 10 minut), - nauka tańca (plebejskie brandle, lub dworskie, kontredanse) dla chętnych uczestników (ok. 30 minut), - nauka podstawowych zasad dobrego wychowania: ukłonów, języka wachlarza itp. W zależności od wybranej przez Państwa epoki zaprezentujemy program średniowieczny, renesansowy, barokowy lub też złożony z tańców polskich. Prezentowane choreografie zostały opracowane w oparciu o oryginalne traktaty taneczne oraz obowiązujące ówcześnie konwencje. Wykonywane są przez tancerzy z wieloletnim doświadczeniem, przyodzianych w barwne repliki strojów dawnych.

 

 

 

 

 

 

 

Zobacz nas również na FACEBOOK 

IMPRESARIAT ARTYSTYCZNY TEART

kontakt: tel. +48 12 2784410, 507125351

biuro@teart.art.pl, r.przybysz@teart.art.pl, impresariat@teart.art.pl

Send mail to ricoss@poczta.onet.pl    with questions or comments about this web site. Last modified: sierpnia 17, 2021