Studio Terapii Kognitywnej
        Niepubliczna Pracownia Doskonalenia
          Nauczycieli
        zarejestrowana przez Kuratora Małopolskiego
        
          proponuje szkolenia:
          
         
        Szkolenie dla rodziców:
        
        
        Składa się z dwóch dwugodzinnych modułów: 
        1. Część przedstawiająca podstawy
        wiedzy o uzależnieniach. Całość
        zawarta w dwugodzinnym bloku, będącym w swej budowie podobnym
        do bloku dla nauczycieli, lecz ze względu na ograniczenia czasowe
        (w ramach klasycznego zebrania czas maksymalnie dwie godziny) - nieco
        mniej pogłębionym. Na blok ów składają się omówienia
        następujących kwestii: 
        
            | istota uzależnienia (czym jest, objawy osiowe)
            | rodzaje uzależnień
            | uzależnienie jako spirala (fazy uzależnień)
            | motywy sięgania po używki (wpadania w nałóg),
            percepcja problemu przyczyn sięgania po używki oczyma
            dorosłych i oczyma młodzieży
            | rodzaje narkotyków
            | symptomy /zewnętrzne i wewnętrzne/ świadczące
            o uzależnieniu nastolatków od środków odurzających
            (zwrócenie uwagi na zjawisko “góry lodowej”). Omówienie
            regresu w sferach: prawa, szkoły, rodziny, umysłu, ciała,
            emocji, etyki. Zapoznanie z typowymi “gadżetami” współtowarzyszącymi
            zjawisku narkomanii
            | instytucje świadczące pomoc w sytuacji
            uzależnienia (ośrodki leczenia uzależnień, rola
            sądów rodzinnych, monaru, GKRPA
            | gdzie kończy się kompetencja rodzica i
            potrzebna jest konsultacja specjalisty |  
         |   |   |   |   |   |   |   
          
        2. Część dotycząca umiejętności
        wychowawczych rodziców dotyczących profilaktyki uzależnień.
        W ramach dwugodzinnego modułu omówienie i warsztat
        dotyczący kwestii:
          
        
            | roli uczuć i emocji w wychowaniu
            | rola dialogu w rodzinie
            | wartości deklaratywne a wartości
            rzeczywiste
            | potrzeby emocjonalne dziecka
            | specyfika okresu dorastania /zmiana w dziecku i w
            kształcie oraz zadaniach rodziny/
            | “konflikt pokoleń” jego znaczenie i
            istota,
            | prawa dziecka a jego równouprawnienie w rodzinie
            | rola jasnych komunikatów
            | dziecko grzeczne, a dziecko asertywne (sztuka
            odmawiania)
            | dyskusja na forum |  
         |   |   |   |   |   |   |   |   |   
        
             |