Studio Terapii Kognitywnej
Niepubliczna Pracownia Doskonalenia
Nauczycieli
zarejestrowana przez Kuratora Małopolskiego
proponuje szkolenia:
Szkolenie dla rodziców:
Składa się z dwóch dwugodzinnych modułów:
1. Część przedstawiająca podstawy
wiedzy o uzależnieniach. Całość
zawarta w dwugodzinnym bloku, będącym w swej budowie podobnym
do bloku dla nauczycieli, lecz ze względu na ograniczenia czasowe
(w ramach klasycznego zebrania czas maksymalnie dwie godziny) - nieco
mniej pogłębionym. Na blok ów składają się omówienia
następujących kwestii:
| istota uzależnienia (czym jest, objawy osiowe)
| rodzaje uzależnień
| uzależnienie jako spirala (fazy uzależnień)
| motywy sięgania po używki (wpadania w nałóg),
percepcja problemu przyczyn sięgania po używki oczyma
dorosłych i oczyma młodzieży
| rodzaje narkotyków
| symptomy /zewnętrzne i wewnętrzne/ świadczące
o uzależnieniu nastolatków od środków odurzających
(zwrócenie uwagi na zjawisko “góry lodowej”). Omówienie
regresu w sferach: prawa, szkoły, rodziny, umysłu, ciała,
emocji, etyki. Zapoznanie z typowymi “gadżetami” współtowarzyszącymi
zjawisku narkomanii
| instytucje świadczące pomoc w sytuacji
uzależnienia (ośrodki leczenia uzależnień, rola
sądów rodzinnych, monaru, GKRPA
| gdzie kończy się kompetencja rodzica i
potrzebna jest konsultacja specjalisty |
| | | | | | |
2. Część dotycząca umiejętności
wychowawczych rodziców dotyczących profilaktyki uzależnień.
W ramach dwugodzinnego modułu omówienie i warsztat
dotyczący kwestii:
| roli uczuć i emocji w wychowaniu
| rola dialogu w rodzinie
| wartości deklaratywne a wartości
rzeczywiste
| potrzeby emocjonalne dziecka
| specyfika okresu dorastania /zmiana w dziecku i w
kształcie oraz zadaniach rodziny/
| “konflikt pokoleń” jego znaczenie i
istota,
| prawa dziecka a jego równouprawnienie w rodzinie
| rola jasnych komunikatów
| dziecko grzeczne, a dziecko asertywne (sztuka
odmawiania)
| dyskusja na forum |
| | | | | | | | |
|