„Pan
      Kazimierz”
      
      
      jedynie
      słuszna historia dzielnicy Kazimierz
      
      
      piosenkami
      z szafy opowiedziana
      
      
       
       
       teksty
      piosenek
      
      
      Michał
      Zabłocki
      
      
      scenariusz
      i reżyseria
      
      
      Łukasz
      Czuj
      
      
      Udział
      biorą:
      
      
      Agnieszka
      Chrzanowska
      
      
      Beata
      Kacprzyk
      
      
      Dominik
      Kwaśniewski
      
      
      Tomasz
      Mars
      
      
       Muzyka:
      
      
      
      Agnieszka
      Chrzanowska, Adam Prucnal, Adrian Konarski, Dominik Kwaśniewski,
      Jacek Łągwa, Krzysztof Filus, Kuba Głowaczewski, Tomasz
      Mars
      
      
      
      
       
      Zespół
      muzyczny w składzie:
      
      
      instrumenty
      klawiszowe: Tadeusz Leśniak, akordeon: Jacek Hołubowski, 
      
      
      gitara:
      Jacek Korohoda, bas: Józef Michalik/Dominik Wywrocki
      
      
    
     PREMIERA:
    19 LUTEGO 2006
    Pierwsze
    od wielu lat oryginalne widowisko muzyczne poświęcone Krakowowi i
    jego najdziwniejszej dzielnicy.
    
    
     „Pan
    Kazimierz” to muzyczna podróż teatralna, której tematem jest przeszłość
    i dzień dzisiejszy Kazimierza: odkrywanej na nowo dzielnicy, gdzie
    mieszają się różne tradycje religijne, obyczajowe,
    historyczne.
    
    
    Spektakl
    zbudowany został wokół 20 piosenek, których autorem jest znany
    krakowsko-warszawski poeta Michał
    Zabłocki,  a wyreżyserował
    go Łukasz Czuj, autor
    między innymi „Opowieści Jedenastu Katów” w Teatrze Ludowym,
    „Balu u Wolanda” (z udziałem Macieja Maleńczuka) w Teatrze
    Rozrywki oraz twórca sukcesu Janusza Radka („Królowa Nocy”). 
    
    
    Scenariusz
    zbudowany jest w oparciu o piosenki opowiadające historię postaci
    autentycznych i fikcyjnych żyjących na krakowskim Kazimierzu. Głównym
    bohaterem jest szafa znaleziona w mieszkaniu Kazimierza Jakubczyka, lokatora
    jednej ze starych kamienic, nieopodal Placu Nowego. Ten niezwykły mebel
    trafiał wcześniej do wielu mieszkań, był świadkiem
    wielu niezwykłych historii. Kolejne piosenki, są jak dokumenty czy
    świadectwa wyciągane z tej szafy – układając się
    w jedyny w swoim rodzaju pitawal
    kazimierzowski. 
    
    
    Do
    napisania muzyki zostało zaproszone szerokiego grono kompozytorów
    reprezentujących różne style muzyczne: od piosenki poetyckiej,
    przez piosenkę kabaretową, folkową oraz muzykę pop –
    po ciężkie brzmienie rockowe. Różnorodność form
    muzycznych oddaje niespokojny i wielowątkowy charakter opowieści. 
    
    
    W
    spektaklu usłyszymy piosenki autorstwa: Adriana Konarskiego (autora
    m.in. muzyki do filmu "Pręgi"), Tomasza Marsa, Kuby Głowaczewskiego
    (z krakowskiej grupy Mold), Dominika Kwaśniewskiego, Krzysztofa Filusa
    (z zespołu Kulturka), Adama Prucnala (z zespołu Brathanki) czy
    Jacka Łągwy (Ich Troje).
    
    
    Autorzy
    
    
    Michał Zabłocki,
    poeta i reżyser, autor tekstów do wielu popularnych piosenek.  W
    latach 1985-2003 współpracował z krakowską Piwnicą pod
    Baranami, a w szczególności z: Grzegorzem Turnauem (Naprawdę nie dzieje się nic, Cichosza, Nowy Jork, To tu to
    tam, Natężenie Świadomości, Między ciszą a
    ciszą, Bracka, Tutaj jestem, Niebezpieczne związki i wiele
    innych), Anną Szałapak (Zaklinanie, czarowanie), Beatą Rybotycką (Walc weselny i inne).  Wyreżyserował ponad 30 teledysków
    tych artystów. Obecnie 
    
    
    W
    ostatnim czasie współpracuje głównie z Agnieszką Chrzanowską,
    (płyty "Nie bój się nic nie robić", "Cały
    świat płonie", "Ogień olimpijski", "Tylko
    dla kobiet") oraz Tomaszem Marsem , który zrealizował recital i
    przygotowuje album fonograficzny na podstawie jego "Wierszy
    skandalicznych" pod tytułem „Męski burdel”. 
    
    
    Michał Zabłocki jest też
    autorem programu Rewolucji Poetyckiej "Multipoezja" przebudowującego sposoby funkcjonowania poezji we współczesnym
    świecie, a w tym miedzy innymi: "Wierszy pisanych on-line"
    wspólnie z internautami na czacie „Multipoezja” w portalu Onet.pl;
    "Projekcji wierszy na murach domów", w Warszawie i Krakowie;
    "Wierszy chodnikowych", które drukuje na chodnikach wielu miast
    na wiosnę każdego roku.
    
    
    Łukasz Czuj, autor scenariuszy i reżyser szeregu autorskich spektakli
    teatralnych oraz widowisk muzycznych i plenerowych. 
    
    
    Debiutował
    widowiskiem plenerowym „Noc chasydów” zrealizowanym w 1995 na
    krakowskim Kazimierzu w ramach Festiwalu Kultury Żydowskiej. 
    
    
    W
    teatrze zawodowym karierę teatralną rozpoczął trylogią
    opartą na tekstach rosyjskich Oberiutów – „Tango Oberiu 1928”
    Teatr Rozrywki w Chorzowie (nagroda za scenariusz i reżyserię na
    II Festiwalu Teatrów Dramatycznych, nominacja do „Paszportu Polityki”
    1997), „Sen pogodnego karalucha” Teatr Mniejszy w Krakowie oraz
    „Symfoniczna wazelina 1917” Teatr Ludowy w Krakowie.
    
    
    Autorski
    spektakl "Sen pogodnego karalucha" (premiera na scenie Teatru PWST
    w Krakowie) został w ankiecie „Teatru” w 1999 roku uznany za
    najciekawsze przedstawienie teatrów krakowskich. 
    
    
    Autor
    szeregu widowisk dramatyczno-muzycznych: „Cafe Panika” Teatr Współczesny
    we Wrocławiu, „Gombrowicz. Opera Muerta” teatr Studio w Warszawie
    czy „Bal u Wolanda” (z gościnnym udziałem Macieja Maleńczuka)
    Teatr Rozrywki w Chorzowie. 
    
    
    W
    Krakowie zrealizował cykl spektakli nawiązujących do tradycji
    kabaretu niemieckiego: „Opowieści Jedenastu Katów” i „Berlińska
    Rewia Kabaretowa” w Teatrze Ludowym i „Królowa Nocy” – show Janusza
    Radka. 
    
    
    Songiem
    „Ja jestem wamp” z „Opowieści Jedenastu Katów” – Janusz
    Radek bezapelacyjnie wygrał Festiwal Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu
    w 2003 roku. 
    
    
    Spektakl
    „Królowa Nocy” uznany w ankiecie „Teatru” najciekawszym spektaklem
    muzycznym w 2004 roku,
    
    
    Wykonawcy
    
    
    Agnieszka Chrzanowska,
    kompozytorka, piosenkarka, aktorka. Na scenie zarazem liryczna i dynamiczna,
    poetycka i niezwykle zmysłowa. W latach 1996 - 2003 występowała
    regularnie w Piwnicy pod Baranami. Jest kompozytorką blisko stu
    piosenek. Laureatka trzech nagród na 21. Festiwalu Piosenki Aktorskiej we
    Wrocławiu. 
    
    
    Wydała
    płyty: 1996 "Słowa", 1998 "Nie bój się nic
    nie robić", 2000 "Cały świat płonie".
    2004 „Ogień olimpijski”. W lutym 2005 w wytwórni Universal ukazał
    się nowy album „Tylko dla kobiet”, promowany w telewizji klipem
    „Zakochały się chłopaki”.
    
    
    Nominowana
    do nagrody Fryderyk 2000 w kategorii Album Roku za płytę "Cały
    świat płonie". 
    
    
    Na
    Igrzyskach Olimpijskich 2004 roku w Atenach towarzyszyła polskim
    sportowcom, prezentując w towarzystwie międzynarodowych gwiazd
    piosenki z koncertu pod tytułem "Ogień olimpijski"; z własnymi
    kompozycjami do wierszy Michała Zabłockiego. 
    
    
    Beata Kacprzyk,
    wokalistka, aktorka, obdarzona niezwykle ciekawym, soulowym 
    głosem. Absolwentka wydziału wokalno-estradowego
    krakowskiej PWST. Przez wielu słuchaczy pamiętana z udziału w
    niezwykle kiedyś popularnym trio kobiecym De Su, które wylansowało
    wiele przebojów, takich jak: Życie cudem jest", "On the
    verge of darkness", "Szukam winy w nas", "Cień
    zielony". Wraz z De Su wydała dwie płyty dla wytwórni Zig
    Zac.
    
    
    Tomasz Mars,
    wokalista, kompozytor, konferansjer. Wykonawca obdarzony niezwykła
    charyzmą sceniczną, z łatwością nawiązujący
    kontakt z każdą publicznością. Uczeń Andrzeja
    Zaryckiego, słynnego kompozytora związanego z Piwnicą pod
    Baranami. Uczestnik i laureat wielu konkursów i festiwali piosenki m.in.:
    "Fama" w Świnoujściu, "Wieczorne Nastroje" w
    Kwidzynie, "Festiwal Piosenki Poetyckiej" w Oleśnie, "Łykend"
    we Wrocławiu, "Yapa" w Łodzi. Dwa lata temu na scenie
    kabaretu Loch Camelot, współtworzył z poetką Barbarą Stępniak,
    kompozytorem Olkiem Brzezińskim i innymi artystami program pt.
    "Wieczory Nieperwersyjne". Koncertuje na stałe w
    "Alchemii" na krakowskim Kazimierzu, prezentując program
    "Męski burdel" (piosenki do "Wierszy
    skandalicznych" Michała Zabłockiego). Przygotowuje
    debiutancki album fonograficzny pod tym samym tytułem 
    
    
    Dominik
    Kwaśniewski,
    kompozytor, aranżer, piosenkarz. W latach 1993 - 1997 artysta
    "Piwnicy pod Baranami", a od roku 1996 do dnia dzisiejszego
    kabaretu "Loch Camelot" dla którego komponuje, aranżuje i
    śpiewa. Wraz z kabaretem " Loch Camelot" występował
    wielokrotnie w kraju i zagranicą. 
    Brał udział we wszystkich wydarzeniach artystycznych
    kabaretu od 1996 roku: widowiskach plenerowych, programach telewizyjnych
    oraz spektaklach teatralnych. Autor bardzo wielu autorskich kompozycji, które
    najczęściej sam wykonuje, uwodząc głównie kobiecą
    publiczność delikatną barwą swojego głosu.