Studio Terapii Kognitywnej
        Niepubliczna Pracownia Doskonalenia
          Nauczycieli
        zarejestrowana przez Kuratora Małopolskiego
        
        proponuje szkolenia dla: 
        
        
        
        - SZKOLENIE DLA NAUCZYCIELI I CZŁONKÓW
          KOMISJI RPA:
 
         
        
        Składa się z trzech modułów, które można
        elastycznie wzbogacać lub upraszczać w zależności od
        potrzeb danej grupy odbiorców. 
        1. KONSTRUKCJA SZKOLNYCH PROGRAMÓW
        PROFILAKTYCZNYCH - 3 GODZINNY BLOK:
          
        
            | szkolne programy profilaktyki: jak je budować,
            skąd wziąć środki na ich finansowanie, co nadaje
            się do realizacji samodzielnej, jakie zadania wymagają
            wsparcia specjalistów (gdzie ich znaleźć) |  
            | warsztat budowy programu profilaktycznego:
            zdefiniowanie problemu, zdiagnozowanie środowiska,
            wygenerowanie głównych tez i celów programu w oparciu o
            kompleksową i podmiotową percepcję środowiska
            wychowanków szkoły /niezaniedbywanie żadnej ze sfer
            życia adolescenta/, metodyka realizacji postawionych celów.
            Program jako stały element oddziaływania szkoły
            (przewaga programu długoterminowego nad akcyjnością),
            rola i zasady ewaluacji. |  
         
        2. WIEDZA O UZALEŻNIENIACH - 3
        GODZINNY BLOK: 
        
            | istota uzależnienia (czym jest, objawy osiowe)
            | rodzaje uzależnień
            | uzależnienie jako spirala (fazy uzależnień)
            | motywy sięgania po używki (wpadania w nałóg),
            percepcja problemu przyczyn sięgania po używki oczyma
            dorosłych i oczyma młodzieży
            | rodzaje narkotyków
            | symptomy /zewnętrzne i wewnętrzne/ świadczące
            o uzależnieniu nastolatków od środków odurzających
            (zwrócenie uwagi na zjawisko “góry lodowej”). Omówienie
            regresu w sferach: prawa, szkoły, rodziny, umysłu, ciała,
            emocji, etyki. Zapoznanie z typowymi “gadżetami” współtowarzyszącymi
            zjawisku narkomanii.
            | instytucje świadczące pomoc w sytuacji
            uzależnienia (ośrodki leczenia uzależnień, rola
            sądów rodzinnych, monaru, GKRPA
            | gdzie kończy się kompetencja nauczyciela
            i potrzebna jest konsultacja specjalisty |  
         |   |   |   |   |   |   |   
        3. Część rozwijająca
        umiejętności wychowawcze dotyczące zapobieganiu oraz
        rozwiązywaniu problemu uzależnień i innych przejawów
        patologii społecznej. Całość zawarta
        w dwu godzinnym bloku ( w przypadku formy wykładowej) lub w ośmiogodzinnym
        bloku w przypadku warsztatu. Blok ten obejmuje: 
        
            | zasady prowadzenia dialogu terapeutycznego
            | warsztat ćwiczący umiejętności
            dialogu z dzieckiem i jego rodzicem /umiejętność
            obserwacji, budowania atmosfery spotkania/
            | ćwiczenie umiejętności
            interpersonalnych /warsztat/: |  
         |   |   
        
            | aktywne słuchanie
            | mowa ciała
            | rola właściwego dialogu
            | duch spokoju
            | empatia
            | umiejętność mimowolnej zachęty
            i właściwego stawiania pytań
            | rola parafrazy
            | odrzucanie osądzenia i uwag emocjonalnych
            | proporcje w mówieniu i słuchaniu
            | podsumowanie rozmowy |  
         |   |   |   |   |   |   |   |   |   
        
            | omówienie granic zawodowych do których można
            dotrzeć, a które nie należy przekraczać bez wsparcia
            specjalisty
            | organizowanie rozmowy z rodzicami /zasady ogólne
            oraz warsztat/
            | blok ćwiczeń z zakresu asertywności
            (m.in. sztuka odmawiania) |  
            |   |  
            | UWAGA: NIEPUBLICZNA PRACOWNIA
            DOSKONALENIA NAUCZYCIELI wydaje świadectwa dla nauczycieli -
            honorowane przez Kuratorium oświaty - o ukończeniu Kursu
            doskonalącego. |  
            | Cena szkolenia uzależniona od
            zakresu tematycznego i ilości godzin przewidywanych na poszczególne
            Szkolenia. |  
         |   |   
            |