Studio Terapii Kognitywnej
Niepubliczna Pracownia Doskonalenia
Nauczycieli
zarejestrowana przez Kuratora Małopolskiego
proponuje szkolenia dla:
- SZKOLENIE DLA NAUCZYCIELI I CZŁONKÓW
KOMISJI RPA:
Składa się z trzech modułów, które można
elastycznie wzbogacać lub upraszczać w zależności od
potrzeb danej grupy odbiorców.
1. KONSTRUKCJA SZKOLNYCH PROGRAMÓW
PROFILAKTYCZNYCH - 3 GODZINNY BLOK:
| szkolne programy profilaktyki: jak je budować,
skąd wziąć środki na ich finansowanie, co nadaje
się do realizacji samodzielnej, jakie zadania wymagają
wsparcia specjalistów (gdzie ich znaleźć) |
| warsztat budowy programu profilaktycznego:
zdefiniowanie problemu, zdiagnozowanie środowiska,
wygenerowanie głównych tez i celów programu w oparciu o
kompleksową i podmiotową percepcję środowiska
wychowanków szkoły /niezaniedbywanie żadnej ze sfer
życia adolescenta/, metodyka realizacji postawionych celów.
Program jako stały element oddziaływania szkoły
(przewaga programu długoterminowego nad akcyjnością),
rola i zasady ewaluacji. |
2. WIEDZA O UZALEŻNIENIACH - 3
GODZINNY BLOK:
| istota uzależnienia (czym jest, objawy osiowe)
| rodzaje uzależnień
| uzależnienie jako spirala (fazy uzależnień)
| motywy sięgania po używki (wpadania w nałóg),
percepcja problemu przyczyn sięgania po używki oczyma
dorosłych i oczyma młodzieży
| rodzaje narkotyków
| symptomy /zewnętrzne i wewnętrzne/ świadczące
o uzależnieniu nastolatków od środków odurzających
(zwrócenie uwagi na zjawisko “góry lodowej”). Omówienie
regresu w sferach: prawa, szkoły, rodziny, umysłu, ciała,
emocji, etyki. Zapoznanie z typowymi “gadżetami” współtowarzyszącymi
zjawisku narkomanii.
| instytucje świadczące pomoc w sytuacji
uzależnienia (ośrodki leczenia uzależnień, rola
sądów rodzinnych, monaru, GKRPA
| gdzie kończy się kompetencja nauczyciela
i potrzebna jest konsultacja specjalisty |
| | | | | | |
3. Część rozwijająca
umiejętności wychowawcze dotyczące zapobieganiu oraz
rozwiązywaniu problemu uzależnień i innych przejawów
patologii społecznej. Całość zawarta
w dwu godzinnym bloku ( w przypadku formy wykładowej) lub w ośmiogodzinnym
bloku w przypadku warsztatu. Blok ten obejmuje:
| zasady prowadzenia dialogu terapeutycznego
| warsztat ćwiczący umiejętności
dialogu z dzieckiem i jego rodzicem /umiejętność
obserwacji, budowania atmosfery spotkania/
| ćwiczenie umiejętności
interpersonalnych /warsztat/: |
| |
| aktywne słuchanie
| mowa ciała
| rola właściwego dialogu
| duch spokoju
| empatia
| umiejętność mimowolnej zachęty
i właściwego stawiania pytań
| rola parafrazy
| odrzucanie osądzenia i uwag emocjonalnych
| proporcje w mówieniu i słuchaniu
| podsumowanie rozmowy |
| | | | | | | | |
| omówienie granic zawodowych do których można
dotrzeć, a które nie należy przekraczać bez wsparcia
specjalisty
| organizowanie rozmowy z rodzicami /zasady ogólne
oraz warsztat/
| blok ćwiczeń z zakresu asertywności
(m.in. sztuka odmawiania) |
| |
| UWAGA: NIEPUBLICZNA PRACOWNIA
DOSKONALENIA NAUCZYCIELI wydaje świadectwa dla nauczycieli -
honorowane przez Kuratorium oświaty - o ukończeniu Kursu
doskonalącego. |
| Cena szkolenia uzależniona od
zakresu tematycznego i ilości godzin przewidywanych na poszczególne
Szkolenia. |
| |
|