SPEKTAKL
      TEATRALNY PROFILAKTYCZNO-EDUKACYJNY
       
      
      PRZEZNACZONY DLA:  
      I
      WERSJA: SZKOŁY PODSTAWOWE KLASY 4-6
      II
      WERSJA: GIMNAZJA
       
      W
      PUSTYNI I W SIECI
      „WYOBRAŹNIA  JEST WAŻNIEJSZA
      OD WIEDZY”- 
      ta
      oto sentencja znanego nam wszystkim Einsteina była motywem przewodnim
      podczas realizacji naszego spektaklu. Twórcy teatralni podjęli
      wyzwanie aby właśnie ten spektakl rozwijał w młodym
      widzu to,co najcenniejsze w życiu dorosłym – kreatywność.
      Kreatywność szeroko rozumianą w kontekście radzenia
      sobie w codziennym życiu naszego widza i uświadomienie, że
      w każdej sytuacji konfliktowej można znaleźć
      konstruktywne rozwiązanie.
       
      Spektakl
      ten grany był już w wielu rejonach Polski i cieszy się
      świetną opinią. Na spotkaniu z aktorami po spektaklu, na
      pytanie co młodzież chciałaby zmienić w
      przedstawieniu, odpowiedz brzmi, że nic. Tak więc jest to
      potwierdzenie, że reżyserowi udało się w przewrotny,
      znakomity sposób połączyć edukację z rozrywką.
       
      
      Rafał-
      zapalony gracz komputerowy, pragnie dorównać Matiemu
      Ula-
      siostra Rafała, uwielbia czytać książki
      Mati- 
      mistrz każdej gry komputerowej
      W
      grze komputerowej: Serce Sieci, Golum, Cyborg, Głos
      
      Czas
      trwania
      : ok. 70 min.  
       
      
      Rafał
      przygotowuje się do szkolnego turnieju gry w "Quake'a".
      Zaniedbuje obowiązki domowe, nie pozwala siostrze korzystać z
      komputera. W domu psuje się ogrzewanie. Ula nie mogąc się
      doprosić brata, aby poszedł sprawdzić piec sama bierze się
      za naprawę. W wyniku wybuchu pary wodnej dziewczynka traci wzrok.
      Lekarze nie potrafią ocenić kiedy go odzyska. Ula nie chce robić
      sobie zaległości w szkole, więc mama nakazuje Rafałowi,
      aby czytał siostrze książki. Rafał robi to niechętnie.
      Chce grać, bowiem pragnie dorównać swojemu mistrzowi. Mati drwi
      z jego umiejętności nakazując, aby nie przejmował się
      siostrą tylko grał. Rafał popada w coraz większą
      frustrację w końcu decyduje, że nie weźmie udziału
      w rywalizacji. W noc przed turniejem zasypia przed komputerem. Nagle budzi
      go tajemniczy głos, głos komputera. Maszyna czując się
      ostatnio przez niego" zaniedbywana" proponuje Rafałowi
      udział w pewnej grze na końcu której czeka na niego
      nagroda-wzrok dla jego siostry. Jest tylko jeden warunek. Rafał ma pójść
      sam. Nie ma żadnej opcji, pomocy żadnego bonusa. Jest zdany
      tylko na siebie. Wciągnięty do komputera zmaga się z różnymi
      postaciami na kolejnych poziomach. To, że czytał Uli książki
      teraz bardzo mu się przydaje. Dzięki wiedzy literackiej pokonuje
      komputer. Ten jednak stawia przed nim jeszcze jedno zadanie. Na jednej
      szali jest wzrok dla siostry, a na drugiej cała wiedza komputerowa,
      rozwiązania każdej gry dzięki którym można stać
      się mistrzem. Rafał musi wybrać. Wybór okazuje się
      trudny. W końcu budzi się ze snu krzycząc, że wybiera
      oczy. Decyduje, że jednak pójdzie na turniej. Wygrywa. Nie cieszy się,
      bo ciągle myśli o swoim śnie. Zmieniając Uli opatrunek
      okazuje się, że dziewczynka odzyskała wzrok.
      
      Aktualności
      / wydarzenia  
      galeria
      >>>>