SPEKTAKL
TEATRALNY PROFILAKTYCZNO-EDUKACYJNY
PRZEZNACZONY DLA:
I
WERSJA: SZKOŁY PODSTAWOWE KLASY 4-6
II
WERSJA: GIMNAZJA
W
PUSTYNI I W SIECI
„WYOBRAŹNIA JEST WAŻNIEJSZA
OD WIEDZY”-
ta
oto sentencja znanego nam wszystkim Einsteina była motywem przewodnim
podczas realizacji naszego spektaklu. Twórcy teatralni podjęli
wyzwanie aby właśnie ten spektakl rozwijał w młodym
widzu to,co najcenniejsze w życiu dorosłym – kreatywność.
Kreatywność szeroko rozumianą w kontekście radzenia
sobie w codziennym życiu naszego widza i uświadomienie, że
w każdej sytuacji konfliktowej można znaleźć
konstruktywne rozwiązanie.
Spektakl
ten grany był już w wielu rejonach Polski i cieszy się
świetną opinią. Na spotkaniu z aktorami po spektaklu, na
pytanie co młodzież chciałaby zmienić w
przedstawieniu, odpowiedz brzmi, że nic. Tak więc jest to
potwierdzenie, że reżyserowi udało się w przewrotny,
znakomity sposób połączyć edukację z rozrywką.
Rafał-
zapalony gracz komputerowy, pragnie dorównać Matiemu
Ula-
siostra Rafała, uwielbia czytać książki
Mati-
mistrz każdej gry komputerowej
W
grze komputerowej: Serce Sieci, Golum, Cyborg, Głos
Czas
trwania
: ok. 70 min.
Rafał
przygotowuje się do szkolnego turnieju gry w "Quake'a".
Zaniedbuje obowiązki domowe, nie pozwala siostrze korzystać z
komputera. W domu psuje się ogrzewanie. Ula nie mogąc się
doprosić brata, aby poszedł sprawdzić piec sama bierze się
za naprawę. W wyniku wybuchu pary wodnej dziewczynka traci wzrok.
Lekarze nie potrafią ocenić kiedy go odzyska. Ula nie chce robić
sobie zaległości w szkole, więc mama nakazuje Rafałowi,
aby czytał siostrze książki. Rafał robi to niechętnie.
Chce grać, bowiem pragnie dorównać swojemu mistrzowi. Mati drwi
z jego umiejętności nakazując, aby nie przejmował się
siostrą tylko grał. Rafał popada w coraz większą
frustrację w końcu decyduje, że nie weźmie udziału
w rywalizacji. W noc przed turniejem zasypia przed komputerem. Nagle budzi
go tajemniczy głos, głos komputera. Maszyna czując się
ostatnio przez niego" zaniedbywana" proponuje Rafałowi
udział w pewnej grze na końcu której czeka na niego
nagroda-wzrok dla jego siostry. Jest tylko jeden warunek. Rafał ma pójść
sam. Nie ma żadnej opcji, pomocy żadnego bonusa. Jest zdany
tylko na siebie. Wciągnięty do komputera zmaga się z różnymi
postaciami na kolejnych poziomach. To, że czytał Uli książki
teraz bardzo mu się przydaje. Dzięki wiedzy literackiej pokonuje
komputer. Ten jednak stawia przed nim jeszcze jedno zadanie. Na jednej
szali jest wzrok dla siostry, a na drugiej cała wiedza komputerowa,
rozwiązania każdej gry dzięki którym można stać
się mistrzem. Rafał musi wybrać. Wybór okazuje się
trudny. W końcu budzi się ze snu krzycząc, że wybiera
oczy. Decyduje, że jednak pójdzie na turniej. Wygrywa. Nie cieszy się,
bo ciągle myśli o swoim śnie. Zmieniając Uli opatrunek
okazuje się, że dziewczynka odzyskała wzrok.
Aktualności
/ wydarzenia
galeria
>>>>