TEATR METODA
WROTA
CZASU
"WIEDZA
WSPIERANA ZDOBYCZAMI TECHNIKI OTWIERA WROTA CZASU"
Stanisław
Lem
Czym
byłby współczesny, multimedialny świat bez wiedzy? Czy w
ogóle by powstał? Czy komputer, Internet i cała sztuczna
inteligencja zostały stworzone tylko do tego, aby młody człowiek
godzinami strzelał do wirtualnych przeciwników zdobywając
kolejne poziomy w iluzorycznym świecie wątpliwej jakości,
wyznaczającym jałową drogę mechanicznych zachowań?
Obrazkowa kultura nie wymaga myślenia, a już tym bardziej wyobraźni.
Łatwa rozrywka zastępuje ciekawość świata i
życia, a także chęci wiedzy. A co by było, gdyby człowiek
uświadomił sobie, że stanął właśnie
przed niepowtarzalną szansą realizacji wszystkich marzeń i
celów. Bo oto dostał od świata potężne narzędzie-
komputer. Czy jesteś gotowy wykorzystać jego możliwości?
Czy wystarczy ci wiedzy i wyobraźni, aby stworzyć coś
niepowtarzalnego i pięknego? A może potrzebujesz go tylko do
tego aby grać? Szkoda, bo to tak, jakby oddać go ludziom
pierwotnym w posiadanie, którzy zrobiliby z niego podstawkę do
siedzenia lub łapkę do oganiania się od much. Spektakl
ukazuje więc młodym widzom jak można połączyć
nieśmiertelną mądrość, która płynie z książek,
ze źródłem nieograniczonych możliwości - komputerem.
Fabuła:
Rafał ubiega się o tytuł mistrza wszech gier w szkolnym
turnieju. Jego siostra w wypadku traci wzrok i lekarze nie potrafią
ocenić kiedy go odzyska. Żeby Ula nie miała zaległości
w szkole, mama nakazuje Rafałowi, aby czytał siostrze książki.
Chłopiec robi to niechętnie, bowiem liczy się dla niego
tylko turniej. Dodatkowo zachęcany do grania przez swojego idola
Matiego popada w coraz większą frustrację. W końcu
rezygnuje z turnieju. W noc poprzedzającą te ważne dla Rafała
wydarzenie, wyzwanie rzuca mu Komputer. Jeśli Rafał wygra,
maszyna spełni każde jego życzenie. Rozpoczyna się
gra, w której stawką jest wzrok dla Uli. Zdany tylko na siebie Rafał,
zmaga się z niezwykłymi postaciami na kolejnych poziomach.
Wiedza, którą zdobył czytając siostrze książki
pozwala mu dotrzeć do ostatniego poziomu tej gry. Stojąc
"oko w oko" z Komputerem musi dokonać życiowego
wyboru. Jakiego? Tego dowiecie się Państwo już na
przedstawieniu. Zapraszamy!
Dyrektor
artystyczny: Andrzej Wieczorek Kierownik literacki: Anna Zagajewska
Scenariusz: Piotr Ossowicz, Andrzej Wieczorek Reżyseria: Andrzej
Wieczorek Muzyka: Michał Szablowski Scenografia: Allan White
Kostiumy, maski i rekwizyty: Jolanta Ostaszkiewicz, Marcin Rasiak, Ilona
Szurkowska, Teresa Mak Obsada aktorska: Natalia Rosypska Martyna Jędrejek/
Żaneta Sławińska Andrzej Mandziuk/ Mateusz Prażnowski
Dawid Mońka/Wojtek Zygmunt Paweł Wróbel PREMIERA 2013 Czas
trwania spektaklu: 70 minut (bez przerwy)